Here's my comeback on the road again

Jag har alltid sagt att min katt är aningen speciell. Folk brukar lyfta på sina axlar med en blick som säger "ja det är en katt, so what?!" Fast ärligt talat så har jag på senaste börjat undra, är han verkligen bara en katt?
Gösta, ja min katt heter gösta..Gösta har alltid gjort saker som jag funnit en aning speciella.
För ex:
  • Ropar jag på honom så kommer han, alltid
  • Klappar jag mig i knät och säger "hopp då" så hoppar han. Även om han hopppar ner direkt efter igen.
  • Han pratar med mig konstant, från att jag kommer hem tills jag somnar, och ibland inte ens då
  • Kastar jag en blompinne eller ätpinne så hämtar han den(!!)
  • Han går runt med sina leksaker i munnen, och lägger alla i en hög.
  • Ibland hittar jag mina skor på ett helt annat ställe än där jag lämnat dom...
Inte så friskt.. tänker ni nu.. Neje! Det är det jag säger.
Men priset togs trots allt idag. och mina vänner, detta är en sann historia, ingen "råtta i pizzan" historia.. Nej detta kommer direkt från källan..
Gösta har (tro det eller ej) en vana till, han tycker det är verkligen totalt super skitkul att tugga på mina toalettrullar. Vilket jag säkert också tyckt varit kul om det inte varit jag som hade betalat för skiten... Hursomhaver.. ikväll tänkte jag, naje, detta går inte längre. Så jag gick skrockande ut i köket och plockade ner påsen med tuggben för HUNDAR från skafferiet (fnissade för mig själv), ropade på gösta (som precis tog den sista tuggan på den stackars toarullen) som självklart kom på en gång..
"Sådär här har du något att tugga på en stund" Sa jag och gick vinnande ut ur den striden, trodde jag.
Tio min senare kommer han gående med en sak i munnen, och det är..just det, tuggbenet..HALVA TUGGBENENT! Kattuslingen hade tuggat i sig ett halv tuggben på tio minuter och nyss svalde han den sista biten..
Vad är det för freak som lägger ett helt inlägg om sin katthund undrar ni.. Jag är inget freak, jag är bara väldigt oehört fullständigt nöjd med att andas och med ett sådant djur i lägenheten vet man aldrig vad som händer när man somnat. Nej, inatt får han sova på golvet.. Hugga.
Vad han gör nu? Tuggar på toarullarna såklart, och ja jag menar som i plural..
Inte fullt så oskyldig längre..

Kommentarer
Postat av: Ania

Våra katter borde mötas.. min är likadan!!!

2009-09-07 @ 12:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback