So take my strong advice, just remember to always think twice

Inviger mina nya högtalare med nice musik och jag försöker fånga känslan inom mig "jag kommer klara dethär". Mitt huvud är minst sagt rörigt just och jag har inte riktigt möjlighet att fånga allt som snurrar runt men jag tar en sak itaget. försöker att plocka bort saker som inte fyller någon funktion och det verkar som om det faktist fungerar. Sakta men säkert.

Igår hade jag en sweet as dag med Therese och Nadjalito. Vi var i kristianstad och shoppade inte.. För de fanns ingeting att shoppa, alls. Skittråkigt.. För att fira ickeshoppandet begav vi oss till Kristianstads mecka, Andys lekland. Ojoj det är roligt att vara liten ibland. Nadja tröttade ut oss med bollhav, stutsmattor och rutchkanor. Synd att man inte var på ett sådant ställe när man var liten, då hade man trivts minsann. 

Idag var de första lektionen på skolan, det gick bra faktist. Bara ett dokument att ladda hem och läsa igenom och så. Nästa lektion är en riktig sådan som jag har förstått. Lite info om första boken vi ska läsa, jag har redan börjar kika lite på den, aldrig fel med ett försprång, allra helst nu i början när jag inte har en aning om hur man ska plugga. I ärlighetesnamn har jag inte pluggat sen jag gick i nian och knappt då, vi vet ju själva hur det var. Vilket fall som helst. Detta blev rörigt och inte alls sådär organiserat som jag uppskattar, men det får va, det får för tusan vara.  Jag har inte tid eller ork.

Ikväll blir det vin med malin, skitsnack, sociologiska diskussioner, realitycheck och planering är bara några saker som står på listan. Den nya innegrejen är tydligen lådvinsberoendet. Dom kan slänga sig i väggen, vi dricker lådvin OCH flaskor, då kan det inte vara farligt, eller!?

B, jag är ledsen men jag fungerar inte riktigt som jag borde nu. Jag förstår ditt val och jag kan inget annat att gratulera. Du gjorde precis ett mkt vuxet ställningstagande :)

Förresten, alla gamlingarna i kommunen och alla kommunanställda ska kanske ta och passa sig, för om en vecka kommer mörrums elit USK och rör runt i grytan. Therese är med i bokningen nu och om det finns någon som kan röra runt i den där grytan så är det bannemig hon.  Therese, bring it on. Jag tror på dig och lycka till!
People Always Told Me Be Careful Of What You Do
And Don't Go Around Breaking Young Girls' Hearts
And Mother Always Told Me Be Careful Of Who You Love
And Be Careful Of What You Do 'Cause The Lie Becomes The Truth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback