Come on give me the shit, do you want a battle or what? What did you say to me?

Sitter här i soffan och gruffar för mig själv.
Har jobbat natt och fick stiga upp redan vid 12 för att anticimex skulle kommar runt 1tiden och jag ville inte försova mig. Att sova 4 timmar är inte ultimat för mig. Jag blir sur, otrevlig och arg. Mamma fick en känga när jag ringde och beklagade mig. Jag är en svår dotter när jag inte fått sova..
Allt detta hade varit helt  o k e j  om anticimex hade kommit när dom skulle. Men nej, dom är inte här ännu och jag blir trött. Så trött. Tydligen var jag tvungen att vara hemma så jag kunde släppa in dom, vilket är okej. Men tänk om jag hade jobbat idag, känns inte kul att sitta hemma och förlora pengar för att folk har svårt att passa tider. Men men.

Jobbade  på psyket inatt, en tjej hade fått en Grad 1 vilket går ut på att dom inte får lämnas ensama ens en sekund. Dom får inte ens gå på toa utan att jag står jämte och tittar på henne, för just det, jag  m å s t e  titta på henne.  Annars kan hon skada sig själv så fort jag tittade bort.

Runt 23 tiden somnade hon och jag satt en bit ifrån henne och pluggade som vilken normala grej som helst. Rätt sjukt ändå hur snabbt man vänjer sig vid saker. Folk som sväljer glasbitar är inte längre något som får mig att överraskas. Hade ett långt samtal med sköterskan som jobbade inatt också, om hur vi kan hjälpa dom och vad dom måste göra själva för att påbörja processen mot att bli friska. Jag uppskattar att det finns så mycket kompetent personal och så mycket människor som faktist vill hjälpa..

Nej, för att återgå till vardagen så ska jag nu roa mig med att sätta ihop mina IKEA grejer och sen plugga vidare. Det blir säkert bra tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback